Grolsch Karakter

Grolsch lanceert campagne 400 jaar karakter

Als kick-off voor de campagne verwerkten vier kunstenaars oude Grolsch-verhalen op eigen wijze.

 De nieuwe reclame is vanaf zaterdag 6 juli op televisie te zien.

De reclame is gebaseerd op het 19e-eeuwse verhaal over de ijsmeesters van Groenlo die grote ijsblokken uit de gracht zaagden om het bier koud te houden, omdat er toen geen vrieskisten bestonden.

In 2015 bestaat het merk 400 jaar, met de campagne wil de bierbrouwerij terug naar haar roots.

Als kick-off voor de campagne gaven vier kunstenaars hun eigen visie op oude Grolsch verhalen:

 

IJsculptuur

IJskunstenaar Peter Meurders maakte een twee meter hoge ijssculptuur in de vorm van een Grolsch beugelfles als eerbetoon aan de IJsmeesters van Groenlo.

 

Mark Sixma

DJ Mark Sixma maakte een trancenummer over de zes neven De Groen die toetraden tot de Grolsche bierbrouwerij. Hij nam geluiden van de brouwerij op en verwerkte dit in zijn nummer.

 

Waterleiding jurk

Modeontwerper Jacob Kok, winnaar van het tv-programma Project Catwalk 2011, ontwierp een jurk als symbool voor de zeven kilometer lange waterleiding die Grolsch aanlegde bij de bouw van de nieuwe brouwerij in 2004. Dit om ervoor te zorgen dat hetzelfde water werd gebruikt.

 

Het Hophuwelijk

Auteur Joost Zwagerman schreef een gedicht over het ‘Hophuwelijk’ tussen één van de oorspronkelijke bierbrouwers uit Groenlo, Peter Cuyper en brouwersdochter Jenneken Neerfeldt."

bron: www.vmt.nl

Foto's Grolsch Karakter IJssculptuur